Frem mod lanceringen den 21. marts er et af Digitaliseringsstyrelsens helt store fokusområder, at myndigheder og leverandører får testet deres integrationer til det nye Digital Post. Derfor faciliterer vi blandt andet et særligt testforløb for udvalgte organisationer for at understøtte, at de har de bedst mulige forudsætninger for at teste deres egne systemers integrationer til den nye løsning.
I den anledning har Digitaliseringsstyrelsen spurgt en af det nye Digital Posts helt store testere, Odense Kommune, om deres testproces og erfaringer frem mod go-live.
Hvad har været det vigtigste for jeres organisation at få testet?
Odense Kommune - Vi står midt i test i Testmiljøet og er med i Næste generation Digital Posts særlige testforløb. Her tester vi på nuværende tidspunkt to afsendersystemer. Vores fokus er at få testet så mange løsninger som muligt og rettet eventuelle fejl frem mod den 21. februar, hvor produktionsmiljøet står til at åbne igen. De tests vi udfører her, vil give os og vores leverandører en god fornemmelse for, hvor vi står op i mod go-live.
Hvordan er disse tests forløbet indtil nu?
Odense Kommune - Testen af vores to udvalgte afsendersystemer er forløbet som planlagt. Vi har afsendt beskeder, som vi har læst på test.demo.borger.dk og testet NemSMS, og vi har modtaget kvitteringer. Alle handlinger har været en succes.
Hvad er jeres største fokus frem mod go-live?
Odense Kommune - Teste, teste og teste! Fra den 21. februar med fokus på produktionsmiljøet. Vi skal kontrollere alle afsender- og modtagersystemer såvel som vores kontaktstruktur i Administrativ Adgang i tæt dialog med vores leverandører. Vi skal desuden sikre at alle har de nødvendige rettigheder og endeligt relancere Næste generation Digital Post ud i vores organisation med nyt materiale fra Digitaliseringsstyrelsen.
|